Main Menu

  • Home
  • Diensten
    • Internet
      • ADSL en VDSL
      • Glasvezel
      • 4G
      • WiFi
    • Vaste telefonie
      • ISDN en Analoog
      • VoIP
      • Hosted VoIP
    • Mobiele telefonie
      • Mobiel
      • Vast-Mobiel
    • Telefooncentrales
      • Alcatel Centrales
      • KPN Vox Centrales
      • Cloud Centrales
    • Overige diensten
      • Online Back-up
      • Online Bedrijfssoftware
  • Mijn Haagcom
  • Over Ons
    • Wie zijn wij
  • Kenniscentrum
    • Handleidingen
  • Contact
Haagcom Haagcom Haagcom
  • Home
  • Diensten
    • Internet
      • ADSL en VDSL
      • Glasvezel
      • 4G
      • WiFi
    • Vaste telefonie
      • ISDN en Analoog
      • VoIP
      • Hosted VoIP
    • Mobiele telefonie
      • Mobiel
      • Vast-Mobiel
    • Telefooncentrales
      • Alcatel Centrales
      • KPN Vox Centrales
      • Cloud Centrales
    • Overige diensten
      • Online Back-up
      • Online Bedrijfssoftware
  • Mijn Haagcom
  • Over Ons
    • Wie zijn wij
  • Kenniscentrum
    • Handleidingen
  • Contact

Het laatste nieuws over zakelijke telefonie en internet

GRATIS BELLEN EN SMS VAN EN NAAR OEKRAÏNE

Empty
  •  Afdrukken 
  • E-mail
Gegevens
Uitgelicht
07 maart 2022
Hits: 3129

Ook Haagcom ziet de enorm verdrietige situatie in Oekraïne, we hebben daarom besloten om in ieder geval tot 1 april geen kosten in rekening te brengen voor Bellen en SMS naar Oekraïne. Bellen, SMS en datagebruik vanuit Oekraïne is tevens kosteloos voor klanten van Haagcom. Zo willen wij ons steentje bijdragen, en de drempels om te communiceren zoveel mogelijk wegnemen.

 

 

*UPDATE* VANAF 31 MAART 2022

Empty
  •  Afdrukken 
  • E-mail
Gegevens
Uitgelicht
03 februari 2022
Hits: 3315

KPN zet haar 3G-netwerk uit vanaf 31 maart 2022.

De meeste gebruikte toestellen zijn geschikt voor het 4G, of zelfs 5G, netwerk. KPN start vanaf 31 maart met het gefaseerd uitzetten van 3G.

Tot 31 maart kan er gebruik worden gemaakt van het 3G netwerk. Per 1 april vallen toestellen die ongeschikt zijn voor 4G, of bellen over 4G, terug naar het 2G netwerk.

Bij het volledig terugvallen naar het 2G netwerk ervaren gebruikers het volgende:

  • Een langzamere verbinding
  • Verminderde geluidskwaliteit
  • Niet gelijktijdig kunnen bellen en data gebruiken.

Veelgestelde vragen:

Wat gebeurt er met oude smartphones die niet geschikt zijn voor 4G?
Vanaf 31 maart 2022 stopt het 3G-netwerk. Het uitzetten van 3G betekent dat het toestel terug zal vallen naar 2G. Dit betekent een verminderde kwaliteit voor bellen en een trage internetsnelheid. Daarnaast is bellen en internetten tegelijkertijd niet meer mogelijk.

Ik heb een 4G toestel en kan gewoon bellen en internetten als het 3G netwerk uitgaat?
Als je toestel geschikt is voor 4G internetten en bellen, dan merk je niks. Maar als je toestel alleen geschikt is voor 4G internetten, dan bel je vanaf eind maart 2022 via het 2G-netwerk.

Toestellen geschikt voor 4G zijn regelmatig verbonden met 3G, hoe gaat dat straks als 3G uitgaat?
Doordat KPN het 4G-netwerk continu verbeterd, zorgen ze ervoor dat het 3G-netwerk overbodig is. Je toestel zoekt altijd (automatisch) het beste netwerk. En dat is straks bijna altijd 4G. Als je een toestel hebt dat niet geschikt is voor 4G bellen, dan bel je straks altijd automatisch via het 2G-netwerk.

Werkt 3G straks nog wel in het buitenland?
Zolang de providers in het buitenland 3G aanbieden blijft dit gewoon werken.

Wat gebeurt er met 2G netwerk?
Het 2G-netwerk blijft beschikbaar tot tenminste april 2025.

Zijn er nieuwe simkaarten voor 4G nodig?
Alle Haagcom simkaarten zijn geschikt voor 4G

Ik heb geen telefoon maar een 3G dongel?
Een 3G-dongel is geschikt voor ons 2G-netwerk. Kleine hoeveelheden data verzenden en ontvangen, kan dus prima over het 2G-netwerk als 3G straks stopt. Maar als je de dongel gebruikt met je laptop om te surfen of streamen, dan is 2G niet genoeg. Je hebt dan het 4G-netwerk en een 4G-dongel nodig. Gebruik je een 3G-dongel voor een pinapparaat? Dan blijft die gewoon werken.

Kan ik ook op 2G nog wel gewoon bellen?
Jazeker, op het 2G netwerk kun je nog gewoon bellen en gebeld worden. De gesprekskwaliteit zal wel minder zijn dan je nu op 3G ervaart.

Kan ik ook op 2G nog wel gewoon Internetten?
Jazeker, echter de datasnelheid zal wel een stuk lager zijn dan je nu op 3G ervaart.

 

 

 

---------- Update 25 februari 2022 ----------
KPN zal op 18 april voor het eerst het 3G netwerk uitzetten, in een beperkt gebied in de regio Amsterdam. Een geografische weergave van dit gebied is hieronder opgenomen.

Bij een succesvolle pilot zal KPN vanaf 2 mei a.s. de rest van Nederland gefaseerd afschakelen. Een planning of tijdlijn van deze gefaseerde afschakeling is nog niet beschikbaar. Zodra hier meer over bekend wordt, zullen wij dit bericht updaten.



Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met onze servicedesk.

NIEUW VIGORSWITCH FX2120

Empty
  •  Afdrukken 
  • E-mail
Gegevens
Uitgelicht
12 januari 2022
Hits: 2840

De backbone van een netwerk verhogen naar 10 Gigabit? Centraal beheer via VigorACS 3 of VigorACS Cloud? ONVIF support voor het direct bekijken van camerabeelden in het netwerk? SDN implementeren? Switch capaciteit van 240Gbps? Layer 2+ management? Deze en vele andere functionaliteiten zijn mogelijk met de nieuwe VigorSwitch FX2120, die DrayTek vandaag in de Benelux introduceert.

De VigorSwitch FX2120 is een 10 Gigabit switch met 12 Gigabit SFP+ glasvezel en/of ethernet poorten voor uplink/downlink en 1 consolepoort. De switch heeft een hoge switching capaciteit van 240Gbps en is zeer geschikt voor ISPs en bedrijfsnetwerken met een intensieve gegevensoverdacht. Meer informatie.

Heeft u interesse of vragen?
Neem dan contact op met onze servicedesk.

 

VRIJE MODEMKEUZE

Empty
  •  Afdrukken 
  • E-mail
Gegevens
Uitgelicht
31 januari 2022
Hits: 2705

Kies zelf uw eigen DrayTek modem en gebruik de uitgebreide mogelijkheden en functionaliteiten.

Bij het afsluiten van een internetabonnement hebben consumenten en bedrijven vanaf 28 januari 2022 wettelijk de keuze om het eventueel meegeleverde modem van de provider te vervangen door een zelf gekozen modem/router. Dit betekent dat je niet meer afhankelijk bent van het model dat je van je kabel-, glasvezel- of DSL-aanbieder ontvangt. Providers zijn verplicht de gegevens vrij te geven, zodat de modem/router goed ingesteld kan worden.

Heeft u interesse of vragen?
Neem dan contact op met onze servicedesk.

KPN ZAKELIJKE GLASVEZEL MIGRATIE

Empty
  •  Afdrukken 
  • E-mail
Gegevens
Uitgelicht
09 november 2021
Hits: 2796

Heeft u een zakelijke glasvezelverbinding bij KPN (FttB)? Dan kan Haagcom deze vanaf nu overnemen.

 

Wij zien vaak dat wij dezelfde zakelijke KPN glasvezelverbinding, met dezelfde bandbreedte, goedkoper kunnen aanbieden.

 

Vanaf nu is de migratie mogelijk.

 

Voorwaarden:

U heeft een zakelijke glasvezelverbinding bij KPN (FttB)

- U bent uit het contract

 

Pluspunten:

- U bespaart euro’s met een migratie naar Haagcom

- Alles in beheer bij 1 partij (Haagcom)

- De migratie is al binnen een maand geregeld

 

Heeft u interesse of vragen?

Neem dan contact op met onze servicedesk.

Meer artikelen...

  1. NIEUW: R700H PRO
  2. MS TEAMS INTEGRATIE OPLOSSING
  3. NIEUWE ABONNEMENTEN
  4. NIEUW GIGASET TOESTEL
Pagina 3 van 9
  • Start
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende
  • Einde

Uitgelicht

  • Nieuwe Vormgeving MIJNHAAGCOM.NL
  • Cloudcentrale Software update November 2023
  • Proficiat aan onze nieuw gecertificeerde Draytek Network Admin!
  • Managed Voice 3 - De volgende stap
  • HANDLEIDINGEN GEÜPDATED
  • NIEUWE DRAYTEK SWITCHES
  • MOBIEL - EN DAN EEN STUKJE VERDER
  • TWEE RADIONETWERKEN
  • DRAYTEK ACTIE WIFI ZENDERS
  • GRATIS BELLEN EN SMS VAN EN NAAR OEKRAÏNE

Haagcom levert elke vorm van telefonie en internet. Maar vooral service-op-maat.

Eén aanspreekpunt, één factuur en de garantie dat alles werkt.

Contact info

  • Adres: Reflectiestraat 55, 2631 RV Nootdorp
  • E-mail: info@haagcom.nl
  • Telefoon: 0800 4224266

info@haagcom.nl

Bel één van onze adviseurs

Uiteraard beantwoorden we graag uw vragen.

Bel gratis naar 0800 4224 266.

0800 4224 266

Copyright © 2025 Haagcom.